ریتم آهنگ

بهترین ورکستیشن‌های سال 2020 برای مبتدی‌ها

بهترین ورکستیشن‌های سال 2020 برای مبتدی‌ها

بهترین ورکستیشن‌های سال 2020 برای مبتدی‌ها

اگر شما هم مثل اکثر موزیسین‌ها با میکسرها و تنظیمات و دکمه‌های زیاد آن‌ها کار کرده‌اید و اکنون قصد انتقال فرآیند ساخت موسیقی به ورکستیشن‌ها را دارید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را به طور کامل مطالعه کنید. در این مقاله، ۸ ورکستیشن محبوب و حرفه‌ای را معرفی کردیم که با توجه به نوع کار و در واقع نوع موسیقی‌تان، می‌توانید ورکستیشنی که برای شما کاربردی‌تر باشد را انتخاب کنید.

چرا باید از ورکستیشن‌ها استفاده کنیم؟

محیط‌های ضبط مستقل از کامپیوتر، قطعا جذابیت‌های خاص خود را دارند و هنوز هم کسانی هستند که از میکسرها و دستگاه‌های ضبط Multi Track برای ضبط و تولید موسیقی‌شان بهره می‌برند. امروزه، استفاده از محیط‌های ضبط مبتنی بر نرم‌افزار، نه تنها ویرایش و کار با Track ها را آسان می‌کنند، بلکه از نظر کیفیت، انعطاف‌پذیری، سازگاری با نرم‌افزار و سخت‌افزارهای گوناگون و همچنین تبادل راحت فایل بین همکاران و مهندسین میکس و مستر نیز برتر از محیط‌های ضبط مستقل از کامپیوتر هستند. امروزه ورکستیشن‌ها و نرم‌افزارهای مختلفی وجود دارند که بین تولید دیجیتالی و آنالوگ موسیقی، ارتباط برقرار می‌کنند. به عنوان نمونه، به محیط‌های میکس کنسول محور، شبیه‌سازی نوار ضبط و سخت‌افزارهای گوناگون، تولید سینت‌هایی که پیدا کردن آن‌ها غیر ممکن است، درام ماشین‌ها و کیت درام‌ها می‌توان اشاره کرد. خلاصه اینکه ورکستیشن‌ها، انعطاف‌پذیری بسیار بیشتری نسبت به محیط‌های ضبط مستقل از کامپیوتر دارند و سخاوت‌مندانه به ابزارها و امکاناتی مجهز هستند که با استفاده از آن‌ها، قادر خواهید بود موسیقی خود را وارد مرحله جدیدی کنید.
در حالی که ورکستیشن‌های متنوعی در دنیا وجود دارند، اما ما در این مقاله قصد داریم ورکستیشن‌هایی را معرفی کنیم که بیشتر برای کسانی مناسب است که می‌خواهند برای اولین بار با یک ورکستیشن کار کنند. ما این ورکستیشن‌ها را بر اساس کاربردی که برای موزیسین‌ها دارند، به دو گروه کلی تقسیم می‌کنیم: ۱- ورکستیشن‌هایی که برای بندها و ترانه‌سراها مناسب هستند. ۲- ورکستیشن‌هایی که برای موزیسین‌های الکترونیک کاربردی‌تر هستند.

ورکستیشن‌های مناسب برای بندها و ترانه‌سراها

Avid Pro Tools | First, Full, Ultimate (مک و ویندوز)

به گفته بسیاری، این ورکستیشن، محبوب‌ترین ورکستیشن جهان است!


چه چیزی بهتر از یک نسخه کاملا رایگان از محبوب‌ترین نرم‌افزار ضبط جهان است؟ بیش از ۲۰ سال است که کلمه “Pro Tools” با کلمه “ورکستیشن” عجین شده است. نسخه First این نرم‌افزار امکان ایجاد ۱۶ لاین صوتی و همچنین، طیف گسترده‌ای از پلاگین‌ها، لوپ‌ها و سازهای مجازی را برای تسریع در فرآیند ساخت موسیقی، در اختیار شما قرار می‌دهد. شاید تصور کنید ۱۶ لاین بسیار کم است اما در حقیقت، ۱۶ لاین برای نوازنده سولو، خواننده و همچنین جهت فضاسازی‌های صوتی خلاقانه، کاملا کافی خواهد بود.
اگر بعد از مدتی نیاز به امکانات و Track های بیشتری داشتید، به راحتی می‌توانید از پلن‌های ماهانه یا سالانه Pro Tools برای ارتقا به نسخه Full استفاده کنید. نسخه Full این برنامه، ۱۲۸ ترک، ۱۰۲۴ میدی ترک، ۸۰ افکت پلاگین و همچنین پشتیبانی از ویدئو را ارائه می‌دهد. مهم‌ترین ویژگی نسخه Full ، پشتیبانی از پروژه‌های نسخه First است. بنابراین هر موقع که احساس کردید به امکانات بیشتری برای تولید موسیقی‌های خلاقانه خود نیاز داشتید، می‌توانید به راحتی آن را به‌روزرسانی کنید.
یکی از ویژگی‌هایی که تیم‌های تولید موسیقی عاشق آن هستند، قابلیت Cloud Collaboration این نرم‌افزار است. با استفاده از این قابلیت، کاربران سراسر دنیا می‌توانند به نوازنده‌ها، مهندسین و ترانه‌سراها متصل می‌کند. آیا به یک تک‌نواز برای اجرای قسمت اصلی موسیقی خود نیاز دارید؟ یا اینکه دنبال یک درامر برای اجرای درام جهت زیباتر شدن قطعه موسیقی‌تان می‌گردید؟ یا اینکه تمام قسمت‌های پروژه را ضبط کردید و به دنبال یک مهندس جهت میکس و مستر پروژه‌تان هستید؟ همه این کارها را می‌توانید به کمک قابلیت کاربردی Cloud Collaboration انجام دهید.
بیایید کمی هم در مورد پلاگین‌ها صحبت کنیم. Pro Tools پلاگین‌های افکت‌ و سازهای مجازیِ بسیار خوش صدا و جذاب بصری را در خود جای داده است. این پلاگین‌ها، در نسخه Ultimate سال ۲۰۱۹، بهتر از همیشه هستند. ما داریم در مورد بهترین پلاگین‌های دنیا صحبت می‌کنیم. پلاگین‌های مجوزدار و حرفه‌ای Purple Audio ، Fairchild ، Pultec و Moog به همراه پدال‌های افکت گوناگون و مدل‌های مختلف آمپ که به بهترین شکل به لطف نرم‌افزار Eleven MKII نمونه‌برداری شده‌اند. این‌ها نمونه دیگری از راه‌های بی‌نهایتی هستند که Pro Tools برای خلق یک موسیقی جذاب و الهام‌بخش در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.
شما نمی‌توانید Pro Tools را بدون ابزارهای ویرایش فوق‌العاده آن در نظر بگیرید. ابزارهایی مانند Elastic Time ، Splitting و Comping که همه و همه کمک می‌کنند بهترین و تمیزترین موسیقی را خلق کنید. این‌ها دلایلی هستند که کاربران Pro Tools را شیفته خود کرده است.
اشتراک‌ها و پرداخت‌های Pro Tools شامل یک سال پشتیبانی نیز هستند. این بدان معناست که طی یک سال، هر به‌روزرسانی که منتشر شود را به طور رایگان می‌توانید دریافت کنید.

PreSonus Studio One 4.5 Artist (مک و ویندوز)

یک مدعی قوی در تولید ابزارهای ویرایش صوت و MIDI

وقتی صحبت از ورکستیشن‌ها به میان می‌آید، جریان کاری حرف اول را می‌زند. Studio One به واسطه رابط کاربری جذاب و رنگی با کنتراست بالایی که دارد، به گزینه اصلی بسیاری از موزیسین‌ها بدل شده است. Studio One 4.5 Artist علاوه بر ارائه امکانات اصلی که تمام ورکستیشن‌های قدیمی نیز ارائه می‌دهند، سازهای مجازی را نیز جهت تولید موسیقی در سبک‌های مدرن مانند متال یا موسیقی‌های الکترونیکی در اختیارتان قرار می‌دهد.
Studio One 4.5 Artist همواره به عنوان یک ابزار خیلی خوب جهت تنظیم محسوب می‌شود. بنابراین با استفاده از این نرم‌افزار، دیگر لازم نیست برای افزایش شادابی و تغییر در آکوردها، جریان کاری خود را متوقف و نرم‌افزار را ترک کنید. ابزار Chord Track به همان خوبی که بر روی ترک‌های میدی عمل می‌کند، بر روی ترک‌های صوتی نیز عمل می‌کند و باعث می‌شود سرعت کار شما افزایش یابد. ابزار Chord Selector ، آکوردها با الگوهای مختلف را به صورت اتوماتیک پیشنهاد می‌دهد؛ حتی آکوردهای پیچیده و پیشرفته. بنابراین دیگر لازم نیست که کل فرآیند تولید موسیقی‌تان را متوقف کنید یا کارهای تکراری را انجام دهید. بهتر از همه چیز اینکه برای استفاده از این قابلیت، هیچ تئوری موسیقی لازم نیست.
یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باعث صرفه‌جویی در زمان شما می‌شود، قابلیت ادغام Studio One با ARA 2.0 است. با استفاده از این پروتکل، توسعه‌دهندگان پلاگین‌های شخص ثالث و میزبان ورکستیشن‌ها قادر خواهند بود تمپو، پیچ و اطلاعات دیگر را با هم به اشتراک بگذارند. این ویژگی، یک ویرایش کاملا سالم و درست(حتی در مواردی که امکان خطا در آن‌ها بالاست) را در اختیار شما قرار خواهد داد. لیست تولیدکنندگان پلاگین‌های شخص ثالثی که از پروتکل ARA پشتیبانی می‌کنند، امروزه با گزینه‌هایی مانند Melodyne ، Softube و Synchro Arts در حال رشد است.
نمونه‌برداری(Sampling) قابلیت دیگری است که Studio One 4.5 Artist را برجسته‌تر از سایر ورکستیشن‌ها کرده است. ابزار Sample One می‌تواند از هر قسمت فایل صوتی شما نمونه‌برداری کند. به عنوان مثال، می‌توانید وکال خود را تبدیل به لوپ کنید، بیت‌های را تجزیه و دست‌خوش تغییر کنید و در نهایت، پیچ و تاب صداها را طوری تغییر دهید تا روی موسیقی شما بنشیند.
نسخه Artist نرم‌افزار Studio One ، بی‌نهایت ترک صوتی و میدی، رزولوشن صدای ۳۲ بیت، مجموعه کاملی از لوپ‌ها و پلاگین‌های FX ، مدل‌سازی آمپ داخلی و ادغام و هماهنگ‌سازی پیچ صدای وکال و ساز به لطف Melodyne Essential را در اختیار شما قرار می‌دهد.

Steinberg Cubase Elements 10 (مک و ویندوز)

جریان کاری به سبک آنالوگ و پشتیبانی از قابلیت‌های جذاب میدی

ویژگی‌های قرار گرفته شده در نسخه Elements دقیقا بر اساس همان معماری که در نسخه Pro به کار رفته، ساخته شده‌اند. کاربرانی که بعد از سال‌ها کار با تجهیزات آنالوگ، می‌خواهند وارد دنیای ورکستیشن‌ها شوند، با انتخاب Cubase Elements 10 که جز ورکستیشن‌های کنسول محور محسوب می‌شود، بسیار احساس راحتی خواهند داشت. با پنجره قابل تنظیم MixConsole که کل صفحه نمایش شما را پوشش می‌دهد و همچنین رزولوشن صوتی ۶۴ بیت با Sample Rate حداکثر ۱۹۲ کیلوهرتز که ارائه می‌دهد، دقیقا حس کار با یک میز میکس آنالوگ به شما دست خواهد داد. Elements 10 به همراه ۴۵ صدا/ساز مجازی و حدود ۵ گیگابایت لوپ، برای افزایش هر چه بیشتر خلاقیت شما، ارائه شده است.
ویژگی جدیدی که به Elements 10 اضافه شده، چنل استریپ است. این ابزار، دارای یک Rack شامل ۵۰۰ پلاگین و طیف وسیعی از ماژول‌های FX است که کاملا با هر کانال شما یکپارچه شده است. این Rack مانند Rack های آنالوگ، دارای قسمت‌های مجزایی‌ست که با وجود آن‌ها، کار ویرایش و میکس را برای شما، بسیار راحت‌تر از قبل می‌کند. با وجود این چنل استریپ، دقیقا مانند کنسول‌های آنالوگ، دیگر نگران اینکه از چه پلاگینی استفاده کنید نخواهید بود. به راحتی می‌توانید پلاگین‌ها را داخل هر قسمت Rack ، درگ کنید و با این کار، از ترتیب آن‌ها نیز مطلع شوید و در نهایت، صدای مطلوب خود را تولید کنید.
ویژگی جدید دیگری که به نسخه Elements 10 افزوده شده، قابلیت Groove Agent SE 5 است که می‌تواند بر اساس نیاز شما، بیت‌های بسیار طبیعی و با کیفیت درام را که از روی درام آکوستیک، به بهترین شکل نمونه‌برداری(Sampling) شده‌اند را تولید کند. بنابراین فرقی نمی‌کند که می‌خواهید موسیقی‌تان را با درامی اساسی و قوی شروع کنید و یا می‌خواهید به صورت خیلی ملایم و جزئی، درام را به موسیقی‌تان اضافه کنید. Cubase Elements 10 به راحتی از عهده این کار بر خواهد آمد و ابزارهایی را در اختیار شما قرار می‌دهد که دقیقا به آن‌ها نیاز دارید.
همان‌طور که Studio One دارای ابزار خوبی برای تنظیم موسیقی است، Elements 10 نیز ابزارهای متنوعی را برای نوشتن موسیقی و تنظیم آن در اختیارتان قرار می‌دهد. به کمک قابلیت Chord Pads می‌توانید آکوردهای مختلف را تولید و به کمک Chord Assistant می‌توانید آن‌ها را آنالیز کنید. به لطف این دو قابلیت کاربردی، قادر خواهید بود آکوردهای منحصر به فرد خود را بسازید و موسیقی‌تان را جذاب‌تر از قبل کنید.
یکی دیگر از قابلیت‌های این نرم‌افزار که افراد زیادی به آن علاقه دارند، ویرایش‌گر سمپل Sampler Track است که می‌توانید از هر فایل صوتی که در پروژه خود دارید، به طور مستقیم در آن استفاده کنید یا از کتابخانه سمپل داخلی آن به نام Caleidoscope که شامل صدها سمپل و Preset متنوع است، بهره‌مند شوید.

Cockos Reaper 6 (مک و ویندوز)

ویرایش‌گر صوتی پیشرفته برای کاربران مبتدی

وقتی صحبت از شخصی‌سازی به میان می‌آید، شاید بتوان گفت که نرم‌افزاری برتر از Reaper وجود ندارد. راه‌های زیادی برای شخصی‌سازی قسمت‌های مختلف نرم‌افزار وجود دارد و شما با توجه به نیاز خود، قادر هستید Reaper را آن‌گونه که کاربردی‌تر است، شخصی‌سازی کنید. به عنوان مثال برای کار با میدی، فایل‌های صوتی، موسیقی فیلم و… .
جهت انجام تنظیمات بهتر و سریع‌تر روی Track ها و همچنین برنامه‌ریزی بهتر برای انجام پروژه، تیم Cockos از یک معماری Nesting و Universal Track بهره برده است. این معماری بدین صورت است که به عنوان مثال، یک فایل صوتی، به راحتی و تنها با درگ کردن فایل‌ها و اطلاعات لاین فعلی به لاین دیگر می‌تواند تبدیل به یک فایل MIDI شود. یا اینکه فرض کنید یک قطعه ضبط شده از ساز Tambourine دارید و می‌خواهید آن را با درامز ادغام کنید. کافی‌ست لاین Tambourine را به لاین درامز درگ کنید. یک کاربرد جذاب دیگر این قابلیت که در هیچ نرم‌افزاری دیده نمی‌شود، این است که اگر از یک پلاگین خوشتان آمده و می‌خواهید از آن پلاگین در لاین‌های دیگر نیز استفاده کنید، تنها کافی‌ست آن پلاگین را روی هر لاینی که می‌خواهید، درگ کنید. به همین راحتی!
چیزی که مبتدیان را شیفته خود کرده، امکان استفاده رایگان از تمام قابلیت‌های نرم‌افزار به مدت ۶۰ روز است. در این مدت می‌توانید تمام امکانات نرم‌افزار را تست کنید و با آن یک پروژه تولید کنید. اگر از نرم‌افزار، رابط کاربری، امکانات و… آن خوشتان آمد، می‌توانید آن را خریداری کنید. همچنین در این ۶۰ روز می‌توانید از مجموعه عظیم و ارزشمند ReaPlug و JS FX که شامل کمپرسورهای Multiband ، لیمیترهای Look-Ahead و ابزارهای حرفه‌ای مانند Latency Compensation ، DC Offset Removal و… بهره‌مند شوید.
یکی از مزایای Reaper نسبت به رقبا این است که با خرید یک نسخه از نرم‌افزار(مثلا نسخه ۵)، تمام به‌روزرسانی‌های نسخه‌ی بعدی(مثلا نسخه ۶) را نیز دریافت خواهید کرد که این به معنای پشتیبانی چندساله و بهره‌مند شدن از جدیدترین ویژگی‌های نرم‌افزار است.
با داشتن امکانات بیشتر، زمان بیشتری را نیز باید صرف یادگیری نرم‌افزار کنید. گرچه ضبط، میکس و کارهای دیگر با Reaper بسیار آسان است اما اگر بخواهید تنظیمات پیشرفته‌تر را اعمال کنید، لازم است از منوها و تنظیمات مخفی نرم‌افزار باخبر باشید. بنابراین شاید نیاز باشد مدت زمانی را صرف خواندن راهنمای نرم‌افزار کنید. اما خوشبختانه، Kenny Gioia در کانال یوتیوب خودش به نام Reaper Mania آموزش‌های متعدد و ترفندهای بسیاری را در مورد این نرم‌افزار قرار داده و شما می‌توانید در عرض ۱ ساعت، تمام آن‌ها را ببینید و با تنظیمات مخفی و منوهای نرم‌افزار، بیشتر آشنا شوید.
آیا مشکلی دارید که فکر نمی‌کنید بتوانید راه حلش را پیدا کنید؟ Reaper یک تالار گفتگوی شگفت‌انگیز دارد که در آنجا از کاربران خواسته می‌شود که سوال‌ها و مشکلات‌شان را با متخصصین Cockos در میان بگذارند و از آن‌ها، درخواست کمک کنند. به نظر ما، این ویژگی بسیار خوبی برای یک نرم‌افزار محسوب می‌شود؛ چرا که شاید شما مشکلی داشته باشید که هرگز نتوانید راه حل آن را در راهنماهای نرم‌افزار پیدا کنید. بنابراین بهترین جا برای پیدا کردن راه حل مشکل‌تان، تالار گفتگوی Reaper خواهد بود.
Reaper نرم‌افزاری است که بسیار سبک طراحی شده و زمان اجرای آن، بسیار کوتاه است. شما همچنین می‌توانید آن را از طریق یک USB اجرا کنید و از تمام امکانات آن، استفاده کنید.

Apple GarageBand (مک و iOS)

نرم‌افزاری عالی برای علاقه‌مندان به صدا

شاید بتوان گفت که GarageBand بهترین نرم‌افزار برای یادگیری و شروع کار با ورکستیشن‌هاست. این نرم‌افزار که به صورت کاملا رایگان عرضه شده، برای سخت‌افزارهای مک و آیپد اپل بهینه شده و دارای رابط کاربری ساده و سازهای داخلی و کاملا یکپارچه است. GarageBand حتی برای ترانه‌سراهای تازه‌کار نیز نرم‌افزاری عالی محسوب می‌شود و آن‌ها می‌توانند دقیقا ایده‌ای را که در ذهن‌شان دارند را به محیط نرم‌افزار انتقال دهند و موسیقی‌های جذاب و خلاقانه خودشان را خلق کنند.
علاوه بر اینکه استفاده از GarageBand بسیار ساده است، به دلیل ادغام و سازگاری آن با Logic Pro X ، شما قادر خواهید بود پروژه‌ای را داخل GarageBand شروع کنید و آن را دقیقا به همان شکلی که آخرین بار رها کردید، در Logic Pro X باز کنید و ادامه پروژه را در لاجیک انجام دهید. کاربران مبتدی، با استفاده از اکوسیستم ضبط و میکس اپل، صرفه‌جویی بیشتری در زمان خودشان دارند. لاجیک، تقریبا شبیه GarageBand عمل می‌کند اما حرفه‌ای تر. به عنوان مثال، لاجیک امکانات پیشرفته‌تری در میکس، تنظیم، ویرایش، استفاده از ساز و… در اختیارتان قرار می‌دهد و به طور کلی، انعطاف‌پذیرتر از GarageBand است. نماهای واقعی از کنسول‌ها، فیدرها، Pitch Correction ها و… وجود دارد که همین ویژگی باعث می‌شود کار با آن کنسول‌ها و تنظیمات، بسیار آسان گردد.
در لاجیک، ما شاهد کامل‌ترین و جامع‌ترین مجموعه آمپ‌ها، سازهای بادی، سازهای زهی، درام ماشین‌ها، پلاگین‌های FX و… در یک ورکستیشن هستیم. برخی اصوات حرفه‌ای‌تر و برجسته‌تر در پکیجی ۱۴ گیگابایتی تحت عنوان کتابخانه سمپل‌های “Alchemy” و همچنین ماژول “Drummer” گردآوری شده‌اند. به وسیله Drummer می‌توانید از سمپل‌های بسیار با کیفیت اجرای صدها نوازنده درام در سبک‌های مختلف بهره‌مند شوید.
ویژگی مهم دیگر Logic Pro X این است که این نرم‌افزار به طور ویژه برای کار با سخت‌افزارهای Apogee طراحی شده است. بنابراین اگر یکی از محصولات Element 24 ، Element 46 و Element 88 را داشته باشید، به راحتی می‌توانید از روی سخت‌افزار، نرم‌افزار را کنترل کنید و تنظیمات آن را تغییر دهید.

ورکستیشن‌های مناسب سبک الکترونیک

Image Line FL Studio 20 Fruity Edition (مک و ویندوز)

ابزاری ایده‌آل برای ساخت موسیقی لوپ-محور

FL Studio از زمان آغاز به کارش تا کنون، راه زیادی را طی کرده است. این نرم‌افزار، امروزه یکی از قدرتمندترین نرم‌افزارها در حوزه ساخت موسیقی، به ویژه موسیقی‌های لوپ-محور محسوب می‌شود. محیط این نرم‌افزار بسیار ساده و قابل فهم طراحی شده؛ به طوری که حتی کاربران تازه‌کار نیز بتوانند از آن به شکلی حرفه‌ای بهره ببرند. ساخت بیت درام، طراحی آکورد و در نهایت ساخت ملودی. تا به خودتان بیائید و بفهمید چه شده، شما یک موسیقی ساخته‌اید. با داشتن ۱۱ سینت داخلی و ۹ درام ماشین، کنترل موسیقی را به دست شما می‌سپارد تا آن ملودی و موسیقی که در ذهن دارید را خلق کنید. شما همچنین قادر خواهید بود از VST ها، AU ها و FX های متنوع نیز جهت تولید یک اثر موسیقی خوب و با کیفیت، بهره ببرید.
با پشتیبانی از کنترلرهای سخت‌افزاری، پیانو رول، Arrangement ، Quantization ، کسر میزان و… ، این نرم‌افزار، یک راه عالی برای عادت کردن با مفاهیم و کاربردهای یک ورکستیشن خوب است. تعدادی ابزار برای ساخت یک موسیقی الکترونیک و لوپ-محور وجود دارد. یک ابزار خوب به نام Paint برای تکرارِ آسان لوپ‌ها و همچنین ابزار دیگری به نام Stamp برای ساختن و اضافه کردن آکوردهایی از پیش ساخته شده با اشکال و انواع گوناگون در این نرم‌افزار وجود دارند که در نوع خود، کم‌نظیر به حساب می‌آید.
اجازه ندهید سادگی ظاهری این نرم‌افزار شما را بترساند و تصور کنید که با این نرم‌افزار هیچ کاری نمی‌توان کرد! اگر قصد ساخت موسیقی الکترونیک و لوپ-محور را دارید، FL Studio از شکل‌گیری ایده اولیه تا پرورش و پیاده‌سازی آن ایده و در نهایت، خلق یک موسیقی خوب، به شما کمک می‌کند. این نرم‌افزار Channel FX هایی دارد که با استفاده از آن‌ها، به راحتی می‌توانید روی هر لاینی که خواستید، کمپرسور، EQ ، Saturation ، Reverb و… اعمال کنید. FL Studio همچنین دارای یک پنجره شناور میکسر است که با بهره گرفتن از آن، می‌توانید تنظیمات داینامیکی مانند Panning ، Focal Point و فراز و فرودهای پروژه را اعمال کنید. حتی یک لیمیتر مخصوص مسترینگ وجود دارد که به وسیله آن می‌توانید پس از به اتمام رسیدن پروژه، یک خروجی گرم و گوش‌نواز از موسیقی‌تان داشته باشید.
اگر تمایل به استفاده از صفحات لمسی را دارید، FL Studio همچنین از تنظیمات پیشرفته و کنترل‌های مخصوص میکس بهره می‌برد و با استفاده از آن‌ها می‌توانید راحت‌تر از همیشه و تنها با لمس صفحه، به تولید موسیقی‌تان بپردازید.

Ableton Live 10 Intro (مک و ویندوز)

استاندارد ساخت موسیقی به صورت دیجیتالی

سال‌هاست که Ableton Live به واسطه عدم تاخیر در پخش Back Track ها و بهره بردن از سازهای مجازی، به استانداردی برای اجرای زنده بدل شده. نسخه ارزان قیمت Intro این نرم‌افزار دقیقا همین قابلیت‌ها را به لطف رابط کاربری ساده و کاربر پسندی که دارد، در اختیارتان قرار می‌دهد؛ به نحوی که می‌توانید سریعا آن را یاد بگیرید و به تولید موسیقی بپردازید.
نسخه Intro با داشتن حالت‌های نمایش خطی Session View و غیر خطی Arrangement View به نسخه‌ای بدل شده که همه هنرمندان – چه کسانی که تجربه کار با ورکستیشن‌ها را دارند و چه کسانی که این تجربه را ندارند – شیفته این نرم‌افزار شوند. به لطف مجموعه‌ای شامل ۱۵۰۰ صدای از پیش ضبط شده، ۴ ساز مجازی و ۲۹ پلاگین FX ،باعث شده آسان‌تر و سریع‌تر از هر زمان دیگری بتوانید به ساخت بیت‌ها و موسیقی‌های‌تان مشغول شوید. این نسخه همچنین از VST ها و فرمت‌های صوتی AU نیز پشتیبانی می‌کند و این امکان را به شما می‌دهد که از کتابخانه VST و پلاگین‌های خود در این نرم‌افزار استفاده کنید.
یکی دیگر از ویژگی‌هایی که Live 10 را از رقبا مجزا می‌کند، بهره بردن از قابلیتی به نام Help View است. به لطف این قابلیت، می‌توانید آموزش‌ها و ترفندهایی از راه‌اندازی یک Track گرفته تا کوانتایز کردن و… را در یک محیط کاملا تعاملی، فرا گیرید. به خاطر همین قابلیت هم که شده، می‌توان Live 10 Intro را بهترین ورکستیشن برای مبتدیان و تازه‌کارها بر شمرد.

Propellerhead Reason 10 Intro (ویندوز، مک و iOS)

یک Rack مجازی پر قدرت

هر کسی که با سینت‌های Eurorack بتواند کار کند، با نرم‌افزار Reason نیز به راحتی می‌تواند ارتباط برقرار کند و از ویژگی‌های خوب این نرم‌افزار کمال استفاده را ببرد. Reason حالت منحصر به فردی جهت نمایش رک مجازی دارد که شامل رابط‌های گرافیکی سخت‌افزار-محور برای هر یک از درام سمپلرها، سینت‌ها و FX Unit هاست. این حالت، به شما امکان این را می‌دهد که رک مجازی را از نمای پشت نگاه کنید و ماژول‌ها را به همان شکل که می‌بینید، به یکدیگر و به سیستم وصل کنید. شما حتی می‌توانید میزان ولتاژ را جهت ایجاد صداها و افکت‌های پیچیده، کنترل کنید. امکانات Reason 10 Intro نامحدود است و تا هر موقع که بخواهید می‌توانیم در مورد آن‌ها با شما صحبت کنیم.
Reason 10 Intro با متقاعد کردن مغز شما که در حال کار در یک محیط آنالوگ هستید، خلاقیت شما را جهت تولید یک موسیقی حرفه‌ای، افزایش می‌دهد؛ اما در عین حال، از ویژگی‌های یک ورکستیشن مدرن امروزی مانند پشتیبانی از VST ها، لوپ‌ها، پلاگین‌های FX و ابزارهای ویرایش قدرتمند نیز بهره‌مند می‌باشد و همین ویژگی، این ورکستیشن را به ابزاری قوی و کارآمد برای کسانی که می‌خواهند از مزیت‌های یک سیستم آنالوگ و راحتی‌های سیستم دیجیتال بهره ببرند، بدل کرده است.
آیا به فکر ساخت موسیقی در سفر یا در اتوبوس و مترو هستید؟ Reason نرم‌افزاری دارد به نام Reason Compact که می‌توانید آن را به صورت رایگان در تلفن همراه یا تبلت خود نصب کنید و از ویژگی‌های خاص این نرم‌افزار بهره‌مند شوید. Reason Compact با بهره‌گیری از سمپل‌ها، لوپ‌های متنوع و همچنین موتور صوتی قدرتمند جهت تولید صداهای با کیفیت سینت و درام، شما را در ساخت موسیقی به ویژه وقتی که زمان کوتاهی را در مترو هستید یا در مکان‌های عمومی، منتظر شخصی هستید، یاری می‌کند.

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”